Untitled

Etusivu | Ilmoitustaulu| Hallitus | Jäsenasiat | Toimintaa | Tapahtumakalenteri | Arkisto | Historiaa | Tukijat | tornionjoki.fi

: TOIMINTAKERTOMUS vuodelta 2006

HALLINTO

Tornio-Muoniojokiseuran toimintaa johtaa seuran hallitus, johon kuuluu 28 jäsentä. Hallitus kokoontuu vuosittain 2-4 kertaa ja seuran vuosikokous pidetään alkutalvesta vuorovuosin Ruotsissa ja Suomessa. Seuran ruotsinkielinen nimi on Torne-, Lainio- & Muonio-älvars förening.

Seuran puheenjohtaja on Simo Pöyhtäri, varapuheenjohtaja Roland Henriksson, sihteerit Heikki Nousiainen ja Bror-Erland Härmä.

Muut hallituksen jäsenet:

Enontekiö: Reijo Mannela
Muonio: Juha Niemelä
Kolari: Sauli Petäjäniemi, Juha Pieskä ja Edvin Ylilääkkölä
Pello: Jouni Jaako, Heino Juuso ja David Rundgren
Ylitornio: Esko Alatulkkila ja Vilppu Lakkapää
Tornio: Seppo Frantti, Pekka Oinonen ja Pekka Vanhapiha
Kiruna: Bo Isovaara ja Paavo Koberg
Pajala: Bertil Aaro, Rolf Kreku, bengt Niska, Rudolf Rova, Ingvar Uusitalo ja Bernhard Winsa
Övertorneå: Tore Peuravaara ja Göran Carlenius
Haparanda: Göte Ylinenjärvi.

Taloudenhoitajat: Jussi Sihvo ja Bror-Erland Härmä

Tilintarkastajat: Markku Ilmavirta ja Esa Virtanen varalla Väinö Enbuska ja Pekka Haarahiltunen sekä Thorvald Pääjärvi ja Ove Rautio varalla Kenth Alanentalo ja Ove Kohkoinen

KOKOUKSET

Seuran vuosikokous pidettiin Pajalassa 29.01.2006. Hallitus on kokoontunut kaksi kertaa.

VARSINAINEN TOIMINTA

Vuoden 2006 tärkein toiminnan kohde on ollut uusi rajajokisopimus ja siihen liittyvä Tornionjoen kalastussääntö. Puheenjohtaja on erittäin aktiivisesti ollut monin eri tavoin yhteydessä useisiin asiaa käsitteleviin henkilöihin ja yhteisöihin sekä toimittanut tietoa medialle. Oheisena toimintakertomuksen liitteenä on puheenjohtajan laatima "päiväkirja", josta ilmenevät tärkeimmät yhteydenotot.

Liitteenä ovat myös seuraavat kirjalliset dokumentit:
Kirje Suomen tasavallan presidentille, tukijäsenyyskirje suomenpuoleisille jokivarren kunnille.
Edellisten lisäksi medialle on toimitettu materiaalia julkista sanaa varten.
Jokiseuran jäseniä on ollut mukana mm. seuraavissa tilaisuuksissa:
Lappean lohikäräjät keäkuussa
Seminaaritilaisuus Muonion lohiviikolla heinäkuussa
Pellon lohiseminaari syyskuussa
Muonion vaelluskalaseminaari lokakuussa
Helsingin lohiseminaari eduskunnassa lokakuussa

INTERNET-YHTEYS
Pellon kalakerhon kautta seuralla on Internet-yhteys (www.lohi.net), jolla on annettu vuonna 2006 tietoja seuran toiminnasta ja toimihenkilöistä.

TALOUS
Kuluja on toimintavuoden aikana kertynyt vuosikokouksesta ja hallituksen kokouksista, matkakuluista sekä toimistotarvikkeista. Toiminta on rahoitettu pussikampanjatuloilla sekä jäsenmaksuista saaduilla tuloilla. Seuran tilin saldo vuoden lopussa oli 3846,38 euroa.

JÄSENISTÖ
Seuralla on oma jäsenluettelo. Jäsenmaksu on 5 euroa 50 kr). Jäsenmaksuja kerätään henkilökohtaisesti. Seuran kunniajäseniä ovat Allan Lehto, Seppo Räty ja Hannes Pietikäinen.

alkuun